КалендарнО-Тематичне
планування
інформатика 5- клас
- Підручник
Інформатика: для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Н.В Морзе,
О.В. Барна, В.П. Вембер.- К: “Освіта”, 2013
- «Інформатика.
Навчальна програма для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних
закладів» (автори Жалдак М.І., Морзе Н.В., Ломаковська Г.В., Проценко
Г.О., Ривкінд Й.Я., Шакотько В.В.)
№ уро-ку
Дата
уроку
Тема уроку
Примітки
Тема 1. Інформація та повідомлення.
Інформаційні процеси
1.
07.09
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності
(БЖ) в комп’ютерному класі. Поняття інформації. Повідомлення.
2.
14.09
Способи подання повідомлень.
3.
21.09
Інформаційні процеси: зберігання,
опрацювання, передавання, пошук повідомлень та пристрої для їх підтримки.
4.
28.09
Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними. Поняття
пам’яті комп’ютера
Контрольна робота №1 з теми: «Інформація та повідомлення. Інформаційні
процеси».
Тема 2. Основи роботи з
комп’ютером
5.
05.10
Складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення
(миша, клавіатура), зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск,
флеш-пам’ять), виведення даних (монітор, принтер), їх призначення., пристрій
для опрацювання даних-процесор.
6.
12.10
Види сучасних персональних комп’ютерів (стаціонарні,
портативні, планшети, комунікатори).
7.
19.10
Об’єкти. Властивості об’єктів, значення властивостей.
Об’єкти навколо нас. Класифікація об’єктів.
8.
02.11
Підготовка комп’ютера до роботи. Робочий стіл та його
об’єкти. Коректне завершення роботи з комп’ютером.
9.
09.11
Поняття про програму. Запуск програми на
виконання Вікно програми, основні об‘єкти вікна. Завершення роботи з
програмою. Операції над вікнами.
10.
16.11
Меню, їх призначення. Види меню.
11.
23.11
Клавіатура. Основні операції з мишею.
12.
30.11
Інструктаж з БЖД Практична
робота 1. Робота з вікнами
та їх об’єктами.
13.
07.12
Поняття про файл і каталог (папку), їх імена. Перегляд
списків імен файлів і папок.
14.
14.12
Інструктаж з БЖД Практична
робота 2. Робота з клавіатурним тренажером. Основні
операції з мишею.
15.
21.12
Контрольна робота №2 з теми:
«Основи роботи з комп’ютером».
II семестр
Тема 3. Графічний редактор
16.
Поняття графічного редактора, його
призначення. Середовище растрового графічного редактора.
17.
Відкривання збережених
зображень у графічному редакторі. Графічні об’єкти та їх властивості. Палітра
кольорів.
18.
Збереження зображень. Розробка плану побудови зображення. Діалогові
вікна, їх об’єкти. Інформаційні вікна.
19.
Опрацювання фрагментів зображення. Створення зображень в середовищі
графічного редактора за поданим планом.
20.
Інструктаж
з БЖД Практична робота 3. Працюємо
з зображеннями, створеними раніше.
21.
Інструменти для створення графічних об’єктів.
22.
Поняття буфера обміну.
23.
Додавання тексту. Основні елементи формату символів: шрифт,
накреслення, колір, розмір.
24.
Інструктаж
з БЖД Практична
робота 4. Створення графічних зображень за поданим
планом
25.
Контрольна робота №3 з теми: «Графічний редактор»
Тема 4. Редактор презентацій
26.
Поняття презентації. Комп’ютерна презентація, її об’єкти.
27.
Середовище редактора презентацій.
Відкривання презентації та її перегляд. Режими роботи в середовищі редактора
презентацій.
28.
Редагування презентації ( здійснювати
впорядкування слайдів, виділяти слайди та виконувати над ними прості
операції:відкривати контекстне меню, переміщувати, вилучати)
29.
Фотоальбом. Редагування фотоальбому.
30.
Інструктаж
з БЖД Практична
робота 5. Створення презентації, зокрема фотоальбому.
31.
Поняття шаблону презентації. Створення
презентацій на основі шаблону.
32.
Текстові та графічні об’єкти слайдів. Вставляння зображень. Змінення
значень їх властивостей. Введення та редагування тексту. Форматування
текстових об’єктів Збереження презентацій
33.
Розробка плану створення презентації:
визначення мети, сценарію та структури презентації. ВУикористання презентацій
в процесі навчання.
34.
Інструктаж
з БЖД Практична
робота 6. Створення презентації на основі шаблону за
наведеним планом.
35.
Контрольна робота №4 з теми: «Редактор презентацій»
Повторення і систематизація
навчального матеріалу за рік.
№ уро-ку
Дата
уроку
Тема уроку
Примітки
Тема 1. Інформація та повідомлення.
Інформаційні процеси
1.
07.09
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності
(БЖ) в комп’ютерному класі. Поняття інформації. Повідомлення.
2.
14.09
Способи подання повідомлень.
3.
21.09
Інформаційні процеси: зберігання,
опрацювання, передавання, пошук повідомлень та пристрої для їх підтримки.
4.
28.09
Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними. Поняття
пам’яті комп’ютера
Контрольна робота №1 з теми: «Інформація та повідомлення. Інформаційні
процеси».
Тема 2. Основи роботи з
комп’ютером
5.
05.10
Складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення
(миша, клавіатура), зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск,
флеш-пам’ять), виведення даних (монітор, принтер), їх призначення., пристрій
для опрацювання даних-процесор.
6.
12.10
Види сучасних персональних комп’ютерів (стаціонарні,
портативні, планшети, комунікатори).
7.
19.10
Об’єкти. Властивості об’єктів, значення властивостей.
Об’єкти навколо нас. Класифікація об’єктів.
8.
02.11
Підготовка комп’ютера до роботи. Робочий стіл та його
об’єкти. Коректне завершення роботи з комп’ютером.
9.
09.11
Поняття про програму. Запуск програми на
виконання Вікно програми, основні об‘єкти вікна. Завершення роботи з
програмою. Операції над вікнами.
10.
16.11
Меню, їх призначення. Види меню.
11.
23.11
Клавіатура. Основні операції з мишею.
12.
30.11
Інструктаж з БЖД Практична
робота 1. Робота з вікнами
та їх об’єктами.
13.
07.12
Поняття про файл і каталог (папку), їх імена. Перегляд
списків імен файлів і папок.
14.
14.12
Інструктаж з БЖД Практична
робота 2. Робота з клавіатурним тренажером. Основні
операції з мишею.
15.
21.12
Контрольна робота №2 з теми:
«Основи роботи з комп’ютером».
II семестр
Тема 3. Графічний редактор
16.
Поняття графічного редактора, його
призначення. Середовище растрового графічного редактора.
17.
Відкривання збережених
зображень у графічному редакторі. Графічні об’єкти та їх властивості. Палітра
кольорів.
18.
Збереження зображень. Розробка плану побудови зображення. Діалогові
вікна, їх об’єкти. Інформаційні вікна.
19.
Опрацювання фрагментів зображення. Створення зображень в середовищі
графічного редактора за поданим планом.
20.
Інструктаж
з БЖД Практична робота 3. Працюємо
з зображеннями, створеними раніше.
21.
Інструменти для створення графічних об’єктів.
22.
Поняття буфера обміну.
23.
Додавання тексту. Основні елементи формату символів: шрифт,
накреслення, колір, розмір.
24.
Інструктаж
з БЖД Практична
робота 4. Створення графічних зображень за поданим
планом
25.
Контрольна робота №3 з теми: «Графічний редактор»
Тема 4. Редактор презентацій
26.
Поняття презентації. Комп’ютерна презентація, її об’єкти.
27.
Середовище редактора презентацій.
Відкривання презентації та її перегляд. Режими роботи в середовищі редактора
презентацій.
28.
Редагування презентації ( здійснювати
впорядкування слайдів, виділяти слайди та виконувати над ними прості
операції:відкривати контекстне меню, переміщувати, вилучати)
29.
Фотоальбом. Редагування фотоальбому.
30.
Інструктаж
з БЖД Практична
робота 5. Створення презентації, зокрема фотоальбому.
31.
Поняття шаблону презентації. Створення
презентацій на основі шаблону.
32.
Текстові та графічні об’єкти слайдів. Вставляння зображень. Змінення
значень їх властивостей. Введення та редагування тексту. Форматування
текстових об’єктів Збереження презентацій
33.
Розробка плану створення презентації:
визначення мети, сценарію та структури презентації. ВУикористання презентацій
в процесі навчання.
34.
Інструктаж
з БЖД Практична
робота 6. Створення презентації на основі шаблону за
наведеним планом.
35.
Контрольна робота №4 з теми: «Редактор презентацій»
Повторення і систематизація
навчального матеріалу за рік.
Контрольна робота з теми ОС 5 кл
1.
Операційна
система (ОС) – це
а) приміщення в лікарні
б) фінансова операція
в) політична система
г) основна програма, яка керує роботою персонального комп’ютера (ПК).
а) приміщення в лікарні
б) фінансова операція
в) політична система
г) основна програма, яка керує роботою персонального комп’ютера (ПК).
2.
На
робочому столі дисплея знаходяться
а) інструменти робітника
б) столовий сервіз
в) ярлики, панель завдань, кнопка ПУСК тощо. І все це з’являється відразу після завантаження.
г) хворий, якого оперують.
а) інструменти робітника
б) столовий сервіз
в) ярлики, панель завдань, кнопка ПУСК тощо. І все це з’являється відразу після завантаження.
г) хворий, якого оперують.
3.
Робоче
вікно - це
а) простір екрану, де виконуються основні завдання.
б) вікно, в яке виглядають робітники.
в) вікно, яке працює на господаря.
г) віконце, в яке заглядає Сонце.
а) простір екрану, де виконуються основні завдання.
б) вікно, в яке виглядають робітники.
в) вікно, яке працює на господаря.
г) віконце, в яке заглядає Сонце.
4.
Меню -
це
а) список блюд в ресторані
б) перелік можливостей даної програми, якими можна користуватися.
в) рецепт на отримання ліків.
г) талони на бензин.
а) список блюд в ресторані
б) перелік можливостей даної програми, якими можна користуватися.
в) рецепт на отримання ліків.
г) талони на бензин.
5.
Мишка,
яка допомагає спілкуватися з комп’ютером – це
а) здобич кішки б) піддослідна тварина
в) пристрій введення інформації г) улюблена іграшка.
а) здобич кішки б) піддослідна тварина
в) пристрій введення інформації г) улюблена іграшка.
Контрольна робота з теми ОС 5 кл
1.
Операційна
система (ОС) – це
а) приміщення в лікарні
б) фінансова операція
в) політична система
г) основна програма, яка керує роботою персонального комп’ютера (ПК).
а) приміщення в лікарні
б) фінансова операція
в) політична система
г) основна програма, яка керує роботою персонального комп’ютера (ПК).
2.
На
робочому столі дисплея знаходяться
а) інструменти робітника
б) столовий сервіз
в) ярлики, панель завдань, кнопка ПУСК тощо. І все це з’являється відразу після завантаження.
г) хворий, якого оперують.
а) інструменти робітника
б) столовий сервіз
в) ярлики, панель завдань, кнопка ПУСК тощо. І все це з’являється відразу після завантаження.
г) хворий, якого оперують.
3.
Робоче
вікно - це
а) простір екрану, де виконуються основні завдання.
б) вікно, в яке виглядають робітники.
в) вікно, яке працює на господаря.
г) віконце, в яке заглядає Сонце.
а) простір екрану, де виконуються основні завдання.
б) вікно, в яке виглядають робітники.
в) вікно, яке працює на господаря.
г) віконце, в яке заглядає Сонце.
4.
Меню -
це
а) список блюд в ресторані
б) перелік можливостей даної програми, якими можна користуватися.
в) рецепт на отримання ліків.
г) талони на бензин.
а) список блюд в ресторані
б) перелік можливостей даної програми, якими можна користуватися.
в) рецепт на отримання ліків.
г) талони на бензин.
5.
Мишка,
яка допомагає спілкуватися з комп’ютером – це
а) здобич кішки б) піддослідна тварина
в) пристрій введення інформації г) улюблена іграшка.
а) здобич кішки б) піддослідна тварина
в) пристрій введення інформації г) улюблена іграшка.
6.
Трекбол
– це
а) пристрій виводу інформації
б) пристрій виводу інформації у друковоному виді.
в) порт в Туреччині
г) справжнє призвіще Біла Гейтса.
а) пристрій виводу інформації
б) пристрій виводу інформації у друковоному виді.
в) порт в Туреччині
г) справжнє призвіще Біла Гейтса.
7.
Дисплей
- це
а) пристрій, подібний до телевізора, який потрібний для спілкування з комп’ютером
б) камера спостереження в магазині
в) вічко в дверях
г) ім’я сина Біла Гейтса.
а) пристрій, подібний до телевізора, який потрібний для спілкування з комп’ютером
б) камера спостереження в магазині
в) вічко в дверях
г) ім’я сина Біла Гейтса.
8.
Шлях –
це
а) стежка Червоної Шапочки.
б) туристична стежка.
в) дії, які ми здійснюєм для того, щоб знайти і запустити потрібну програму.
г) творча діяльність.
а) стежка Червоної Шапочки.
б) туристична стежка.
в) дії, які ми здійснюєм для того, щоб знайти і запустити потрібну програму.
г) творча діяльність.
9.
Курсор
– це
а) посада б) поштар
в) знак на екрані дисплею, що вказує на місце дії г) чоловіче ім’я.
а) посада б) поштар
в) знак на екрані дисплею, що вказує на місце дії г) чоловіче ім’я.
10. Системный блок – це
а) і є сам комп’ютер б) їдальня в) деталь автомобіля г) політична партія.
а) і є сам комп’ютер б) їдальня в) деталь автомобіля г) політична партія.
11. Великими букви робить клавіша
а) Shift б) Ctrl в) Num Lock г) Delete
а) Shift б) Ctrl в) Num Lock г) Delete
Файл – це
а) це сукупність даних, записаних на зовнішній носій. б) мова програмування
в) назва фірми, що випускає комп’ютери. г) кличка собаки Біла Гейтса.
а) це сукупність даних, записаних на зовнішній носій. б) мова програмування
в) назва фірми, що випускає комп’ютери. г) кличка собаки Біла Гейтса.
6.
Трекбол
– це
а) пристрій виводу інформації
б) пристрій виводу інформації у друковоному виді.
в) порт в Туреччині
г) справжнє призвіще Біла Гейтса.
а) пристрій виводу інформації
б) пристрій виводу інформації у друковоному виді.
в) порт в Туреччині
г) справжнє призвіще Біла Гейтса.
7.
Дисплей
- це
а) пристрій, подібний до телевізора, який потрібний для спілкування з комп’ютером
б) камера спостереження в магазині
в) вічко в дверях
г) ім’я сина Біла Гейтса.
а) пристрій, подібний до телевізора, який потрібний для спілкування з комп’ютером
б) камера спостереження в магазині
в) вічко в дверях
г) ім’я сина Біла Гейтса.
8.
Шлях –
це
а) стежка Червоної Шапочки.
б) туристична стежка.
в) дії, які ми здійснюєм для того, щоб знайти і запустити потрібну програму.
г) творча діяльність.
а) стежка Червоної Шапочки.
б) туристична стежка.
в) дії, які ми здійснюєм для того, щоб знайти і запустити потрібну програму.
г) творча діяльність.
9.
Курсор
– це
а) посада б) поштар
в) знак на екрані дисплею, що вказує на місце дії г) чоловіче ім’я.
а) посада б) поштар
в) знак на екрані дисплею, що вказує на місце дії г) чоловіче ім’я.
10. Системный блок – це
а) і є сам комп’ютер б) їдальня в) деталь автомобіля г) політична партія.
а) і є сам комп’ютер б) їдальня в) деталь автомобіля г) політична партія.
11. Великими букви робить клавіша
а) Shift б) Ctrl в) Num Lock г) Delete
а) Shift б) Ctrl в) Num Lock г) Delete
Файл – це
а) це сукупність даних, записаних на зовнішній носій. б) мова програмування
в) назва фірми, що випускає комп’ютери. г) кличка собаки Біла Гейтса.
а) це сукупність даних, записаних на зовнішній носій. б) мова програмування
в) назва фірми, що випускає комп’ютери. г) кличка собаки Біла Гейтса.
Контрольна робота №2 5 кл
Тестова частина
1.
Яке
призначення графічних редакторів ?
а) створення
графічного образу тексту ;
б) редагування вигляду і зображення шрифту
в)
створювати і редагувати графічні зображення ;
г)
побудови діаграм
2.
Основними
елементами вікна графічного редактора є:
а) панель інструментів; б) панель
пристроїв; в) палітра; г) заливка.
3. Інструментами
в графічному редакторові є ...
а)
лінія, круг, прямокутник; б) виділення, копіювання, вставка ;
в)
набори кольорів (палітра)
4. До
основних операцій, можливих в графічному редакторові, відносяться
а)
лінія, круг, прямокутник ; б) виділення, копіювання, вставка ;
в)
набори кольорів (палітра)
5.
Меню
«Малюнок» містить команди:
а) Відобразити/Повернути; б)
Розтягнути/нахилити; в) вирізати;
г) видалити.
Практичне завдання
6. Використовуючи графічний редактор, створити
малюнок вітальної новорічної листівки.
Контрольна
робота №2
5 кл
Тестова частина
1.
Яке
призначення графічних редакторів ?
а) створення
графічного образу тексту ;
б) редагування вигляду і зображення шрифту
в)
створювати і редагувати графічні зображення ;
г)
побудови діаграм
2.
Основними
елементами вікна графічного редактора є:
а) панель інструментів; б)
панель пристроїв; в) палітра; г) заливка.
3. Інструментами
в графічному редакторові є ...
а)
лінія, круг, прямокутник; б) виділення, копіювання, вставка ;
в)
набори кольорів (палітра)
4. До
основних операцій, можливих в графічному редакторові, відносяться
а)
лінія, круг, прямокутник ; б) виділення, копіювання, вставка ;
в)
набори кольорів (палітра)
5.
Меню
«Малюнок» містить команди:
а) Відобразити/Повернути; б)
Розтягнути/нахилити; в) вирізати;
г) видалити.
Практичне завдання
6. Використовуючи графічний редактор, створити
малюнок вітальної новорічної листівки.
Контрольна робота №3
5 кл
Варіант 1
1.
Алгоритм – це…
а) послідовність
команд; б) послідовність
символів; в) послідовність чисел.
2.
Алгоритми, в яких кожна команда
виконується тільки один раз називаються:
а)
розгалуження; б) лінійні; в) циклічні.
3.
До команд виконавця Черепашка
належать:
а) Опусти
хвостик; б) Поверни хвостик; в) Назад на N; г) Вгору на N;
д) Вправо на K; е) Колір.
4.
На який кут може повертатися
Черепашка ?
а) на 900; б) на 1800; г) на будь-який; д) не може повертатися.
5.
Частина алгоритму, яка може
повторюватися кільеа разів називається:
а) повтор; б) цикл;
в) коло; г) розгалуження.
6.
Складіть блок-схему алгоритму
збирання лісових ягід до кошика.
Контрольна робота №3
5 кл
Варіант
2
1.
Алгоритми складаються для:
а) виконавця; б) написання; в) просто так.
2.
Алгоритми, що містять команди перевірки умов,
називаються:
а) розгалуження; б) лінійні; в) циклічні.
3.
До команд виконавця Черепашка
належать:
а) Підніми хвостик; б) Поверни хвостик; в) Вперед на N; г) Вниз на N;
д) Вліво на K; е) Колір.
4.
На який кут може повертатися
Черепашка ?
а) на 900; б) на 1800; г) на будь-який; д) не може повертатися.
5.
Алгоритми, які містять цикли,
називаються:
а) лінійними; б) розгалуження; в) циклічні; г) кругові.
6.
Складіть блок-схему алгоритму
збирання грибів до кошика.
Контрольна робота №3
5 кл
Варіант 1
1.
Алгоритм – це…
а) послідовність
команд; б) послідовність
символів; в) послідовність чисел.
2.
Алгоритми, в яких кожна команда
виконується тільки один раз називаються:
а)
розгалуження; б) лінійні; в) циклічні.
3.
До команд виконавця Черепашка
належать:
а) Опусти
хвостик; б) Поверни хвостик; в) Назад на N; г) Вгору на N;
д) Вправо на K; е) Колір.
4.
На який кут може повертатися
Черепашка ?
а) на 900; б) на 1800; г) на будь-який; д) не може повертатися.
5.
Частина алгоритму, яка може
повторюватися кільеа разів називається:
а) повтор; б) цикл;
в) коло; г) розгалуження.
6.
Складіть блок-схему алгоритму
збирання лісових ягід до кошика.
7.
Виконайте в зошиті такий алгоритм
для Черепашки. Одна клітинка – 10 кроків.
а) Початок б)
початок
Опусти хвостик повтори 4
рази
Вперед на 20 опусти
хвостик
Вправо на 900
вперед на 50
Вперед на 10
вправо на 1350
Вправо на 900 вперед на 70
Вперед на 20
вправо на 1350
Кінець
вперед на 50
Підніми хвостик
Назад на 60
Вправо на 900
Все
Кінець
8.
Складіть алгоритм для Черепашки,
щоб вона накреслила слово РОТ. Висота літер – 100 кроків, ширина усіх літер –
40 кроків, відстань між літерами – 20 кроків.
7.
Виконайте в зошиті такий алгоритм
для Черепашки. Одна клітинка – 10 кроків.
а) Початок б)
початок
Опусти хвостик повтори 4 рази
Вперед на 20 опусти
хвостик
Вправо на 900 вперед на 10
Підніми
хвостик
враво на 900
Вперед на 10 вперед
на 10
Вліво на 900 вправо на
900
Назад на 20 вперед на 10
Кінець
вліво на 900
Вперед на 10
Вліво на 900
Все
Кінець
8.
Складіть алгоритм для Черепашки,
щоб вона накреслила слово НІС. Висота літер – 100 кроків, ширина усіх літер,
крім «І» – 40 кроків, відстань між літерами – 20 кроків.
7.
Виконайте в зошиті такий алгоритм
для Черепашки. Одна клітинка – 10 кроків.
а) Початок б)
початок
Опусти хвостик повтори 4 рази
Вперед на 20
опусти хвостик
Вправо на 900
вперед на 50
Вперед на 10
вправо на 1350
Вправо на 900 вперед
на 70
Вперед на 20
вправо на 1350
Кінець
вперед на 50
Підніми хвостик
Назад на 60
Вправо на 900
Все
Кінець
8.
Складіть алгоритм для Черепашки,
щоб вона накреслила слово РОТ. Висота літер – 100 кроків, ширина усіх літер –
40 кроків, відстань між літерами – 20 кроків.
Немає коментарів:
Дописати коментар