Контрольні зрізи з основ здоров’я за ІІ семестр









Контрольний зріз з основ здоров’я за 9 клас
Перший варіант
І рівень – початковий
Виберіть одну правильну відповідь.
1. Особистість людини не формується шляхом:
а) самопізнання; б) зовнішнього тиску; в) самовизначення;
г) самовиховання.
2. Самовизначення – це:
а) розуміння самого себе, своїх можливостей і прагнень; б) нерозуміння свого місця в людському суспільстві й свого призначення в житті; в) засіб оволодіння досвідом інших людей; г) засіб оволодіння власним досвідом.
3. Самовладання – це:
а) здатність людини зберігати внутрішній спокій, діяти розумно й виважено в складних життєвих ситуаціях; б) процес отримання знань про самого себе шляхом виокремлення себе серед інших, ідентифікацій й відокремлення себе від інших людей; в) оцінка людиною власних можливостей, якостей, достоїнств і недоліків; г) самостійний вибір людиною свого життєвого шляху, цілей, цінностей, моральних норм, майбутньої професії та умов життя.
4. Сприйняття – це:
а) вибіркова спрямованість на той чи інший об’єкт, зосередження на ньому; б) психічний процес, спрямований на відтворення предметів навколишнього світу разом з усіма їхніми якостями; в) спрямованість свідомості, зосередженість на важливих для людини предметах і явищах; г) закріплення, збереження й подальше використання попереднього досвіду.

5. Пам’ять, що полягає в збереженні й відтворенні всіх видів образів (зорових, слухових, рухових, дотикових, нюхових, смакових), називають:
а) руховою пам’яттю; б) емоційною пам’яттю; в) образною пам’яттю;
г) словесно-логічною пам’яттю.
6. Інтелектуальне самопочуття – це:
а) здатність людини пізнавати й використовувати нову інформацію, задля того щоб підвищити якість життя й здатність діяти оптимально в нових обставинах; б) здатність людини діяти ефективно, згідно із вимогами свого життя, це гарна фізична підготовка й наявність корисних рухових якостей; в) здатність успішно взаємодіяти й встановлювати важливі стосунки з іншими людьми; г) здатність визначати свою систему цінностей і діяти згідно із нею.
ІІ рівень – середній
І. Дайте визначення таким поняттям:
·        самореалізація – це …
·        емпатія – це …
·        цінності – це …
·        емоційна пам’ять – це …
ІІ. Позначте знаком „+” правильні твердження, а знаком „­–” помилкові твердження.
а) сприйняття – це психічний процес, спрямований на відображення окремих якостей предметів навколишнього світу;
б) сприйняття повідомляє нам тільки недостовірну інформацію про світ;
в) стійкість уваги виражається в здатності впродовж тривалого часу, не відволікаючись, зосереджуватися на предметі своєї діяльності;
г) обсяг уваги вимірюється кількістю предметів, що втримуються одночасно в полі чіткої свідомості.



ІІІ рівень – достатній
І. Знайдіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями.
Термін
Визначення
1
Самопізнання
А
Свідома діяльність, спрямована на реалізацію себе як особистості, вироблення людиною в себе таких особистісних якостей, які є бажаними
2
Самовизначення
Б
Засіб оволодіння власним досвідом, воно дозволяє найбільш повно використовувати свої можливості в навчанні, праці, у спілкуванні з іншими людьми, у занятті якою-небудь справою
3
Самовиховання
В
Розуміння самого себе, своїх можливостей і прагнень, розуміння свого місця в людському суспільстві й свого призначення в житті
4
Самооцінка
Г
Оцінка людиною власних можливостей, якостей, достоїнств і недоліків

ІІ. Допишіть речення.
1.     Як називається комплекс спеціальних вправ, заснованих на самонавіюванні й використовуваних людиною для управління власним психічним станом та поведінкою – …
2.     Яка увага виникає ненавмисно, без будь-яких зусиль із боку людини – …
3.     Як називається такий стан людини, при якому вона не може зосередити увагу на певному предметі, на мові іншої людини, на своїх думках або діях – …
ІІІ. Складіть схему: „Особистість людини формується шляхом …”

IV рівень – високий
Дайте обґрунтовану відповідь.
1. Як здійснюється вибір життєвого шляху на основі здорового способу життя?
2. Що ви порадите людині, яка вирішила вести здоровий спосіб життя?

3. Розкрийте афоризм: „Людина без характеру – наче годувальниця без молока, солдат без зброї чи мандрівник без грошей” (Пет’є).   


7 клас (ІІ семестр)
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Техніки, які допомагають швидше і краще запамятовувати:
а) мнемонічні прийоми;
б) дидактичні прийоми;
в) технологічні прийоми.
2. Ефективний спосіб боротьби зі стресом:
а) вживання антидепресантів;
б) фізичні вправи;
в) тютюнопаління.
3. Захисна реакція організму на травму чи захворювання:
а) біль; 
б) зуд; 
в) почервоніння.
4. Кожна дитина має право на:
а) вільне спілкування;
б) безкоштовні атракціони;
в) безкоштовний проїзд.
5. Найперше почуття, що повідомляє про небезпеку, «умикає» реакцію «боротися чи тікати»:
а) утома;
б) емоційне збудження;
в) страх.
6. Перенапруження або виснаження організму людини це:
а) дистрес;
б) стрес;
в) розпач.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал).
Уставити пропущені слова.
1. Креативність – це здатність _______ вільно, знаходити свіжі ідеї та оригінальні рішення, швидко ________________ до змін і нових обставин.
2. Стрес – це стан __________ і фізичного напруження, що виникає як реакція організму на ________ внутрішнього чи зовнішнього середовища.
3. Конфлікти поглядів – зіткнення _________ розбіжностями в поглядах, смаках, ___________ людей.


ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).

1.  Указати чотири способи протидії залученню до вживання наркотиків:
а) ______________________________________________________________;
б) ______________________________________________________________;
в) ______________________________________________________________;
г) ______________________________________________________________.

2.     Опиши типи наркотичної залежності, заповнивши схему:


Типи наркотичної залежності
                                                                                                                            
                                                                                     

соціальна:

психологічна:

фізіологічна:
 









ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання  завдання оцінюється в 3 бали).

Описати способи розвязання конфліктів.











ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Мязове та психічне розслаблення для відновлення життєвих сил:
а) сон;
б) релаксація;
в) вживання алкоголю.
2. Кожна дитина має право на:
а) прогулювання уроку;
б) здобуття безкоштовної освіти;
в) безкоштовні солодощі.
3. Одна з причин хвороб цивілізації:
а) незбалансоване харчування; 
б) алергія; 
в) малорухливість.
4. Слова або дії, які провокують чи розпалюють конфлікт:
а) конфліктогени; 
б) емоції;
в) гормони.
5. Перенапруження або виснаження організму внаслідок дуже сильного чи накопиченого стресу:
а) утома;
б) нервовий розлад;
в) дистрес.
6. Стійкі емоційні ставлення до себе, інших людей та навколишнього світу:
а) ворожба;
б) почуття;
в) дружба.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал).
Уставити пропущені слова.
1. Відчуття – це найпростіші ___________ явища, що виникають у результаті подразнення органів чуттів та _________ відповідних центрів мозку.
2. Толерантність – це вміння ______ і поважати право іншої людини на власну, _______ від твоєї.
3. Конфлікт інтересів – зіткнення ________, потреб чи бажань, які можна __________ за рахунок спільних ресурсів.

ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
1.     Указати чотири способи впливу на залежних осіб:
а) _______________________________________________________________;
б) _______________________________________________________________;
в) _______________________________________________________________;
г) ______________________________________________________________.

2. Описати ознаки емоційного вигорання, заповнивши схему:


Ознаки емоційного вигорання
 


                                                                               


фізичні:

емоційні:

інтелектуальні:
 











ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
  
Описати стадії розвитку конфліктів.

 Додаток
до листа відділу освіти
райдержадміністрації
від «__» ______ 2015 року №____

Тестові завдання з «Основ здоров’я» для учнів 5-6 класів за ІІ семестр
5 клас
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Дитина має право на:
а) безкоштовне навчання;
б) безкоштовний обід;
в) безкоштовний планшет.
2. Люди, які порушують права інших:
а) правозахисник;
б) правопорушник;
в) сміливець.
3. Характерні риси справжнього друга:
а) має гарні іграшки; 
б) завжди готовий вислухати друга й допомогти; 
в) намовляє проти когось інших дітей.
4. Той, хто здійснює насилля:
а) спільник;
б) захисник;
в) агресор.
5. Для виявлення туберкульозу в дітей застосовують тест:
а) реакція Манту;
б) реакція Квінта;
в) реакція Авеля.
6. ВІЛ передається через:
а) обійми й дружні поцілунки;
б) спільне користування посудом;
в) потрапляння чужої крові у відкриту рану.
ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –        2 бали).
1. Встав пропущені слова.
Правопорушення – це протисуспільне ________ , яке спричиняє шкоду суспільству й ______ по закону.
2. Опиши типи поведінки, заповнивши схему
 






ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).

1.    Укажи характерні ознаки небезпечного місця для купання:
а) ________________________________________________________________
б) ________________________________________________________________
і т.д.
2. Продовж фразу:
   Евакуація – це ____________________________________________________               _______________________________________________________________________________

ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання  завдання оцінюється в 3 бали).
Склади алгоритм дій, як не постраждати в натовпі.

ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Щасливому сімейному життю сприяє:
а) загальна дратівливість;
б) терплячість;
в) гарний апетит.
2. Той, хто стає на захист жертви:
а) спільник;
б) спостерігач;
в) захисник.
3. Могутня зброя проти збудників туберкульозу:
а) поради лікаря; 
б) вживання алкоголю; 
в) імунітет.
4. ВІЛ не передається через:
а) дружбу і спілкування; 
б) татуювання;
в) використання нестерильного інструменту.
5. При виклику пожежної команди потрібно повідомити:
а) про свої оцінки в школі;
б) адресу об’єкта, де виникла пожежа;
в) про свої плани на майбутнє.
6. У разі пропозиції від незнайомця покататися на автомобілі, слід:
а) сідати лише в Мерседес;
б) сідати лише в Лексус;
в) не погоджуватись на таку пропозицію.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –         2 бали).
1. Встав пропущені слова.
   Закон – це _______  акт (документ), який прийнятий ______ органом державної влади за Конституцією.
2.      Опиши типи поведінки, заповнивши схему:

Положення тіла:
 

Як дійова особа:
 
Скругленный прямоугольник:  ПАСИВНА                                                                                                                            

Слова:
 
 








ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
1.      Укажи характерні ознаки безпечного місця для купання:
а) ________________________________________________________________
б) ________________________________________________________________
і т.д.
2. Продовж фразу:
 Паніка – це _________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________.

ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
  
Склади алгоритм дій у ситуації, коли нападають собаки.

6 клас (ІІ семестр)
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Велосипеди мають бути обладнані:
а) звуковим сигналом та світловідбивачами;
б) звуковим сигналом та питною водою;
в) питною водою та світловідбивачами.
2. Під час пожежі в транспорті необхідно:
а) голосно кричати «мамо!»;
б) швидко і без паніки вийти із салону;
в) сховатися під сидінням і чекати на допомогу.
3. Невербальне спілкування це:
а) спілкування поглядом, мімікою, знаками;
б) спілкування на підвищених тонах;
в) спілкування із використанням ненормативної лексики.
4. Якщо Ви стали свідком ДТП, в якій є потерпілі, потрібно:
а) зателефонувати друзям, щоб прийшли подивитись на понівечені автівки;
б) зателефонувати в страхову компанію;
в) викликати швидку допомогу, зателефонувавши за номером 103.
5. Якщо Ви почули сирени і переривчасті гудки, потрібно:
а) увімкнути гучно музику, щоб сирени не заважали;
б) негайно ввімкнути приймач радіотрансляційної мережі або телевізор й уважно слухати інформацію про небезпеку та порядок дій;
в) не нервувати та не звертати увагу на тимчасові незручності.
6. Отруєння побутовим газом у будинку може виникнути в результаті:
а) повного згорання газу;
б) неповного згорання газу;
в) пропускання газу.
ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –         2 бали).
1. Встав пропущені слова.
Конфлікт – це зіткнення протилежних __________, поглядів, прагнень; серйозна  ________, гостра суперечка, що призводить до __________ або боротьби.

2. Заповни схему:
Скругленный прямоугольник: ВИДИ  НАСИЛЛЯ
 









ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
1. Що, на Вашу думку, означає поняття «конструктивний конфлікт»?  ____
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Що, на Вашу думку, означає поняття «термічна (теплова) дія струму»?
Термічна (теплова) дія струму це ____________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________  .
ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
Склади алгоритм дій у разі займання одягу на людині.
ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли:
а) 14-річного віку;
б) 16-річного віку;
в) 18-річного віку.
2. Під час пожежі у транспорті, вибравшись із салону, потрібно:
а) підійти якомога ближче до місця пожежі, аби не пропустити чогось цікавого;
б) відійти подалі від транспортного засобу;
в) швидше покликати друзів, щоб подивились на пожежу.
3. Вербальне спілкування це:
а) спілкування за допомогою слів; 
б) спілкування з вербовим прутиком;
в) спілкування мовою жестів.
4. Вибух у житловому будинку може статися через:
а) зіпсовану систему водопостачання;
б) порушення правил особистої гігієни;
в) витікання побутового газу.
5. При потраплянні хімічної речовини в очі потрібно:
а) промити очі водою;
б) випити велику кількість теплої води;
в) протерти очі чистою серветкою.
6. До засобів пожежогасіння відносяться:
а) вогнегасник, ящик з піском, бочка з водою;
б) вогнегасник, ящик з картоплею, бочка з медом;
в) вогнегасник, порожній ящик, бочка з оливковою олією.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –         2 бали).
1. Встав пропущені слова.
Інцидент – це дія або __________  дій учасників конфлікту, що провокують різке ________ суперечності й початок боротьби між _________ конфлікту.
2. Заповни схему:
Скругленный прямоугольник: причини пожежі у будинку                                                                                                                           
 








ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
1. Що, на Вашу думку, означає поняття «неконструктивний конфлікт»? __
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Що, на Вашу думку, означає поняття «біологічна дія струму»?
 Біологічна дія струму – це _____________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
   Склади алгоритм дій у разі виявлення запаху газу в будинку.

ВІДПОВІДІ ДО ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
5 клас (ІІ семестр)
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Дитина має право на:
а) безкоштовне навчання;
б) безкоштовний обід;
в) безкоштовний планшет.
2. Люди, які порушують права інших:
а) правозахисник;
б) правопорушник;
в) сміливець.
3. Характерні риси справжнього друга:
а) має гарні іграшки; 
б) завжди готовий вислухати друга й допомогти; 
в) намовляє проти когось інших дітей.
4. Той, хто здійснює насилля:
а) спільник;
б) захисник;
в) агресор.
5. Для виявлення туберкульозу у дітей застосовують тест:
а) реакція Манту;
б) реакція Квінта;
в) реакція Авеля.
6. ВІЛ передається через:
а) обійми й дружні поцілунки;
б) спільне користування посудом;
в) потрапляння чужої крові у відкриту рану.
ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –        2 бали).
1. Встав пропущені слова.
Правопорушення – це протисуспільне діяння, яке спричиняє шкоду суспільству й  карається  по закону.
2. Опиши типи поведінки, заповнивши схему
 





ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).

1.    Укажи характерні ознаки небезпечного місця для купання:
а) встановлено знак «купатися заборонено»;
б) розлитий бензин, бите скло, інше побутове сміття;
в) тваринницька ферма, вигін для випасання худоби;
г) корчі у воді;
д) міст, причал, інші гідротехнічні споруди;
е) обривистий берег, стрімка течія;
є) замулене дно, зарості очерету;
і) брудна вода;
і т.д.
2. Продовж фразу:
   Евакуація – це організований вихід людей із небезпечного місця___________  ________________________________________________________________________.
ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання  завдання оцінюється в 3 бали).
Склади алгоритм дій, як не постраждати в натовпі.
1.      Уникати натовпу і стовпотворіння.
2.      Рухаючись у суцільному натовпі, не напирати на тих, хто йде попереду.
3.      Старатися уникати затору, а головне тих місць, де просування обмежують гострі кути, перила, скляні вітрини.
4.      При падінні потрібно спробувати підвестися, а коли це не вдається, згрупуватися і захищати голову руками.
5.     Якщо на концерті, футбольному матчі тощо є багато нетверезих або сильно збуджених глядачів, потрібно вийти раніше закінчення видовища або значно пізніше.
ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Щасливому сімейному життю сприяє:
а) загальна дратівливість;
б) терплячість;
в) гарний апетит.
2. Той, хто стає на захист жертви:
а) спільник;
б) спостерігач;
в) захисник.
3. Могутня зброя проти збудників туберкульозу:
а) поради лікаря; 
б) вживання алкоголю; 
в) імунітет.
4. ВІЛ не передається через:
а) дружбу і спілкування; 
б) татуювання;
в) використання нестерильного інструменту.
5. При виклику пожежної команди потрібно повідомити:
а) про свої оцінки в школі;
б) адресу об’єкта, де виникла пожежа;
в) про свої плани на майбутнє.
6. У разі пропозиції від незнайомця покататися на автомобілі, слід:
а) сідати лише в Мерседес;
б) сідати лише в Лексус;
в) не погоджуватись на таку пропозицію.
ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –        2 бали).
1. Встав пропущені слова.
   Закон – це  нормативний  акт (документ), який прийнятий  вищим  органом державної влади за Конституцією.
2.      Опиши типи поведінки, заповнивши схему:


Як дійова особа: душевний біль, почуття невдоволення собою
 

Положення тіла: плечі опущені
 
Скругленный прямоугольник:  ПАСИВНА                                                                                                                            

Слова: виправдовується, вибачається
 
 







ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
1.      Укажи характерні ознаки безпечного місця для купання:
а) чистий берег (пісок, галька);
б) чиста вода;
в) рятувальна служба;
г) буйки, що обмежують акваторію для купання;
д) тепла вода;
е) місце для купання добре відоме;
є) течія помірна або відсутня;
і т.д.
2. Продовж фразу:
 Паніка – це стан, коли люди втрачають контроль над собою та своїми діями__ ________________________________________________________________________

ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
  
Склади алгоритм дій при нападі собак.
1.      Уникати тих місць, де можлива зустріч із собаками.
2.      До собаки, який нападає, повернутися обличчям, стати в захисну позу або кинутись назустріч.
3.      Спокійно відступати спиною до укриття, домівки, паркану, захищаючись підручними засобами, гукати на допомогу.
4.      Різко та жорстоко бити собаку в її слабкі місця (ніс, верхня щелепа, живіт, пах).
5.      Використовувати підручні засоби (сумка, парасолька, камінь, палка, арматура і т.д.).
6.      Для відволікання уваги використовувати піджак, шапку, плащ і т.д.




 6 клас (ІІ семестр)
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Велосипеди мають бути обладнані:
а) звуковим сигналом та світловідбивачами;
б) звуковим сигналом та питною водою;
в) питною водою та світловідбивачами.
2. Під час пожежі в транспорті необхідно:
а) голосно кричати «мамо!»;
б) швидко і без паніки вийти із салону;
в) сховатися під сидінням і чекати на допомогу.
3. Невербальне спілкування це:
а) спілкування поглядом, мімікою, знаками;
б) спілкування на підвищених тонах;
в) спілкування із використанням ненормативної лексики.
4. Якщо Ви стали свідком ДТП, в якій є потерпілі, потрібно:
а) зателефонувати друзям, щоб прийшли подивитись на понівечені автівки;
б) зателефонувати в страхову компанію;
в) викликати швидку допомогу зателефонувавши за номером 103.
5. Якщо Ви почули сирени і переривчасті гудки, потрібно:
а) ввімкнути гучно музику, щоб сирени не заважали;
б) негайно ввімкнути приймач радіотрансляційної мережі або телевізор й уважно слухати інформацію про небезпеку та порядок дій;
в) не нервувати та не звертати увагу на тимчасові незручності.
6. Отруєння побутовим газом у будинку може виникнути у результаті:
а) повного згорання газу;
б) неповного згорання газу;
в) пропускання газу.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –         2 бали).
1. Встав пропущені слова.
Конфлікт – це зіткнення протилежних інтересів, поглядів, прагнень; серйозна  розбіжність, гостра суперечка, що призводить до протистояння або боротьби.
2. Заповни схему:
Скругленный прямоугольник: ВИДИ  НАСИЛЛЯ
 





ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
1. Що, на Вашу думку, означає поняття «конструктивний конфлікт»?   Конструктивний конфлікт – це творчий конфлікт, коли учасники конфлікту не ображають один одного, використовують розумні аргументи, не розривають ділових стосунків. Такий конфлікт допомагає знайти вихід, закінчується завжди результатом, що задовольняє всіх.
2. Що, на Вашу думку, означає поняття «термічна (теплова) дія струму»?
Термічна (теплова) дія струму це дія, яка зумовлює опіки окремих ділянок тіла, нагрівання кровоносних судин, нервів, серця та інших органів, що знаходяться на шляху проходження струму. Це може викликати в них значні функціональні розлади. Опіки можуть бути внутрішні і зовнішні. Електрохімічна дія струму спричиняє розкладання органічних рідин, у тому числі й крові, що супроводжується значними змінами їх фізико-хімічного складу.
ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
Склади алгоритм дій у разі займання одягу на людині.
1. Зупинити людину, не давати їй бігти.
2. Допомогти швидко скинути одяг (можна загасити його водою або снігом).
3. Якщо є необхідність – накинути на людину ковдру, пальто тощо.
4. Для уникнення задух продуктами згорання залишати голову потерпілого відкритою.
5. Викликати «швидку допомогу».
6. Надати долікарську допомогу.

ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли:
а) 14-річного віку;
б) 16-річного віку;
в) 18-річного віку.
2. Під час пожежі у транспорті, вибравшись із салону, потрібно:
а) підійти якомога ближче до місця пожежі, аби не пропустити чогось цікавого;
б) відійти подалі від транспортного засобу;
в) швидше покликати друзів, щоб подивились на пожежу.
3. Вербальне спілкування це:
а) спілкування за допомогою слів; 
б) спілкування з вербовим прутиком;
в) спілкування мовою жестів.
4. Вибух у житловому будинку може статися через:
а) зіпсовану систему водопостачання;
б) порушення правил особистої гігієни;
в) витікання побутового газу.
5. При потраплянні хімічної речовини в очі потрібно:
а) промити очі водою;
б) випити велику кількість теплої води;
в) протерти очі чистою серветкою.
6. До засобів пожежогасіння відносяться:
а) вогнегасник, ящик з піском, бочка з водою;
б) вогнегасник, ящик з картоплею, бочка з медом;
в) вогнегасник, порожній ящик, бочка з оливковою олією.
ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –        2 бали).
1. Встав пропущені слова.
Інцидент – це дія або сукупність дій учасників конфлікту, що провокують різке загострення суперечності й початок боротьби між сторонами конфлікту.
2. Заповни схему:
Скругленный прямоугольник: порушення правил зберігання і використання горючих  і легкозаймистих речовинСкругленный прямоугольник: необережне поводження з вогнемСкругленный прямоугольник: причини пожежі у будинку                                                                                                                           
Скругленный прямоугольник: порушення правил безпеки під час користування побутовими й нагрівальними приладами
Скругленный прямоугольник: витікання побутового газу
Скругленный прямоугольник: необережне поводження з піротехнічними виробами
 








ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бали).
1. Що, на Вашу думку, означає поняття «неконструктивний конфлікт»? Неконструктивний конфлікт – це руйнівний конфлікт, коли одна зі сторін принижує іншу та вдається до засуджуваних методів боротьби. Такий конфлікт виникає у разі «тиску» одного з його учасників на інших, застосування погроз, сили. Цей шлях розв’язання будь-якої ситуації інколи руйнує навіть те, що вже є.
2. Що, на Вашу думку, означає поняття «біологічна дія струму»?
 Біологічна дія струму – це подразнення і збудження живої тканини, а також порушення внутрішніх біоелектричних процесів, що відбуваються в організмі й безпосередньо пов’язані з його життєвими функціями. Це може супроводжуватися невимушеним, судомним скороченням м’язів у тому числі м’язів серця та легень. При цьому порушується кровообіг і робота органів дихання, можливе повне припинення їх діяльності.
ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
   Склади алгоритм дій у разі виявлення запаху газу в будинку.
1. Уникати всіляких дій, які можуть викликати появу іскри.
2. Закрутити крани перед газовими приладами та на приладах, що є при газобалонному устаткуванні – вентиль на балоні та крани на плиті.
3. Відчинити вікна і двері, створивши протяг для провітрювання приміщення.
4. Не допускати в приміщенні відкритого вогню, не вмикати й не вимикати електроприлади та освітлення.
5. Повідомити про витікання газу за телефоном 104, залишити приміщення.

Немає коментарів:

Дописати коментар

"Використання ідей В.О. Сухомлинського у формуванні здоров’язберігаючих компетентностей школярів"

"Використання ідей В.О. Сухомлинського у формуванні здоров’язберігаючих компетентностей школярів"