Контрольні зрізи з основ здоров’я за І семестр

Додаток
до листа КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського»
05.12.2016 764/18-09
8 клас (І семестр)
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала.)
Обери одну правильну відповідь:
1. Скільки виділяють складових зрілості:
а) 5;
б) 3;
в) 4.
2. Яка ознака не є показником фізіологічної зрілості:
а) завершення фізичного росту;
б) уміння прогнозувати розвиток подій і приймати рішення;
в) формування статури за жіночим або чоловічим типом.
3. Які з названих надзвичайних ситуацій не належать до надзвичайних ситуацій природного походження:
а) землетруси, виверження вулканів, обвали, оповзні, осипи, паводки;
б) лісові пожежі, пожежі степових і хлібних масивів, торф’яні пожежі, підземні пожежі горючих копалин;
в) аварії в каналізаційних системах, водопроводах, теплових мережах, очисних спорудах;
г) зливи, урагани, торнадо, смерчі.
4. До ознак життя не належить:
а) наявність самостійного дихання;
б) реакція зіниці на світло;
в) відсутність пульсу.
5. Під час опіку ІІ ступеня спостерігається:
а) легке почервоніння;
б) поява пухирів;
в) пекучий біль.
6. До складу їжі в найбільшій кількості повинні входити:
а) жири;
б) білки;
в) вуглеводи;
г) вітаміни.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал.)
Уставити пропущені слова.
1. Життєві навички – це уміння, що ____________ людині адаптуватися у сучасному світі і _______ труднощі щоденного життя.

2. Оздоровчі системи – це комплекс спеціальних ___________ і дій, спрямованих на ___________, зміцнення і відновлення ________.
Знайдіть кілька правильних відповідей.
Під час руху через задимлене приміщення потрібно…
а) по можливості захистити органи дихання;
б) бігти на весь зріст;
в) рухатись уздовж стін;
г) рухатись поповзом або нагнувшись.

ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала.)
  1. Указати основні принципи порятунку і захисту людей:
а) ______________________________________________________________;
б) ______________________________________________________________;
в) ______________________________________________________________.

  1. Опиши складові фізичної форми, заповнивши схему:

                                                                                                                            







ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(Правильне розв’язання  завдання оцінюється в 3 бали.)

Описати дії надання першої домедичної допомоги при харчовому отруєнні.










ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала.)
Обери одну правильну відповідь:   
1. До складових зрілості відносять:
а) психологічна;
б) життєва;
в) статева.
2. Яка ознака не належить до інтелектуальної зрілості психологічної складової:
а) контроль за виявом емоцій;
б) розвинене критичне, абстрактне і творче мислення;
в) уміння дискутувати за допомогою аргументів.
3. Які з перерахованих надзвичайних ситуацій не належать до надзвичайних ситуацій техногенного походження:
а) транспортні аварії (катастрофи) товарних і пасажирських потягів, річкових та морських вантажних суден, на магістральних трубопроводах;
б) землетруси, виверження вулканів, обвали, пилові бурі, оповзні, осипи;
в) аварії з викидом або загрозою викиду біологічно небезпечних, хімічно небезпечних та радіоактивних речовин;
г) аварії на електростанціях.
4. До ознак життя належить:
а) помутніння й висихання рогівки очей;
б) наявність реакції зіниці на світло;
в) відсутність пульсу.
5. Під час опіку І ступеня спостерігається:
а) набряк шкіри і пекучий біль;
б) інтенсивне почервоніння;
в) поява пухирів.
6. Спільною складовою всіх оздоровчих систем харчування є:
а) обов’язкове споживання яблук;
б) уживання тільки рослинної їжі;
в) відповідність енергетичної цінності їжі енергетичним витратам організму;
г) уживання переважно рослинної їжі.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал.)
Уставити пропущені слова.
1. Надзвичайні ситуації – це події, які ____________ спокій людей, призводять до їх __________ або значних __________ втрат.
2. Харчове отруєння – це те, що відбувається з людиною внаслідок _________ інфікованого, неякісного або ___________ продукту.
Знайдіть кілька правильних відповідей:
Укажіть складові фізичної форми…
а) загальна витривалість;
б) гарна статура;
в) м’язова витривалість;
г) сила;
д) вік людини;
е) спритність;
ж) гнучкість.
ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала.)
  1. Указати загальні ознаки надзвичайних ситуацій:
а) _______________________________________________________________;
б) _______________________________________________________________;
в) _______________________________________________________________.
2. Описати принципи раціонального харчування, заповнивши схему:


                                                                              











ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали.)

Укажіть повний алгоритм дій під час пожежі













ВІДПОВІДІ ДО ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ

8 клас (І семестр)
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала.)
Обери одну правильну відповідь:
1. Скільки виділяють складових зрілості:
а) 5;
б) 3;
в) 4.
2. Яка ознака не є показником фізіологічної зрілості:
а) завершення фізичного росту;
б) уміння прогнозувати розвиток подій і приймати рішення;
в) формування статури за жіночим або чоловічим типом.
3. Які з названих надзвичайних ситуацій не належать до надзвичайних ситуацій природного походження:
а) землетруси, виверження вулканів, обвали, оповзні, осипи, паводки;
б) лісові пожежі, пожежі степових і хлібних масивів, торф’яні пожежі, підземні пожежі горючих копалин;
в) аварії в каналізаційних системах, водопроводах, теплових мережах, очисних спорудах;
г) зливи, урагани, торнадо, смерчі.
4. До ознак життя не належить:
а) наявність самостійного дихання;
б) реакція зіниці на світло;
в) відсутність пульсу.
5. Під час опіку ІІ ступеня спостерігається:
а) легке почервоніння;
б) поява пухирів;
в) пекучий біль.
6. До складу їжі в найбільшій кількості повинні входити:
а) жири;
б) білки;
в) вуглеводи;
г) вітаміни.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал.)
Уставити пропущені слова.
1. Життєві навички – це уміння, що допомагають людині адаптуватися у сучасному світі і долати труднощі щоденного життя.

2. Оздоровчі системи – це комплекс спеціальних заходів і дій, спрямованих на збереження, зміцнення і відновлення здоров’я.
Знайдіть кілька правильних відповідей.
Під час руху через задимлене приміщення потрібно…
а) по можливості захистити органи дихання;
б) бігти на весь зріст;
в) рухатись уздовж стін;
г) рухатись поповзом або нагнувшись.

ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала.)

  1. Указати основні принципи порятунку і захисту людей:
а) запобігати – знати заходи безпеки і дотримуватися їх;
б) уникати – уміти розпізнавати небезпечні ситуації та оцінювати ризики;
в) діяти – надавати домедичну допомогу в разі необхідності.

  1. Опиши складові фізичної форми, заповнивши схему:

                                                                                                                            







ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(Правильне розв’язання  завдання оцінюється в 3 бали.)

Описати дії надання першої домедичної допомоги при харчовому отруєнні.
Викликати лікаря.
До приїзду лікаря:
  • промити хворому шлунок (дати випити 5-6 склянок кип’яченої води або несолодкого чаю);
  • поставити очисну клізму;
  • дати випити активоване вугілля;
  • покласти хворого у ліжко на лівий бік так, щоб голова була повернута набік;
  • зігріти (укрити, покласти грілки);
  • стежити за диханням та пульсом;
  • провітрити приміщення.



ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала.)
Обери одну правильну відповідь:
1. До складових зрілості відносять:
а) психологічна;
б) життєва;
в) статева.
2. Яка ознака не належить до інтелектуальної зрілості психологічної складової:
а) контроль за виявом емоцій;
б) розвинене критичне, абстрактне і творче мислення;
в) уміння дискутувати за допомогою аргументів.
3. Які з перерахованих надзвичайних ситуацій не належать до надзвичайних ситуацій техногенного походження:
а) транспортні аварії (катастрофи) товарних і пасажирських потягів, річкових та морських вантажних суден, на магістральних трубопроводах;
б) землетруси, виверження вулканів, обвали, пилові бурі, оповзні, осипи;
в) аварії з викидом або загрозою викиду біологічно небезпечних, хімічно небезпечних та радіоактивних речовин;
г) аварії на електростанціях.
4. До ознак життя належить:
а) помутніння й висихання рогівки очей;
б) наявність реакції зіниці на світло;
в) відсутність пульсу.
5. Під час опіку І ступеня спостерігається:
а) набряк шкіри і пекучий біль;
б) інтенсивне почервоніння;
в) поява пухирів.
6. Спільною складовою всіх оздоровчих систем харчування є:
а) обов’язкове споживання яблук;
б) уживання тільки рослинної їжі;
в) відповідність енергетичної цінності їжі енергетичним витратам організму;
г) уживання переважно рослинної їжі.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал.)
Уставити пропущені слова.
1. Надзвичайні ситуації – це події, які порушують спокій людей, призводять до їх загибелі або значних матеріальних втрат.
2. Харчове отруєння – це те, що відбувається з людиною внаслідок вживання інфікованого, неякісного або зіпсованого продукту.
Знайдіть кілька правильних відповідей:
Укажіть складові фізичної форми…
а) загальна витривалість;
б) гарна статура;
в) м’язова витривалість;
г) сила;
д) вік людини;
е) спритність;
ж) гнучкість.
ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала.)
  1. Указати загальні ознаки надзвичайних ситуацій:
а) наявність або загроза загибелі людей чи значне погіршення умов їх життєдіяльності;
б) заподіяння економічних збитків;
в) істотне погіршення стану довкілля.
2. Описати принципи раціонального харчування, заповнивши схему:


                                                                              










ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали.)

Укажіть повний алгоритм дій під час пожежі

  • Відчувши сильний запах диму не панікувати.
  • Негайно викликати пожежну охорону за номером 101.
  • Якщо приміщення задимлене, необхідно присісти або лягти на підлогу і рухатися повзком уздовж стіни у напрямку виходу.
  • Органи дихання слід прикрити якоюсь тканиною (хусткою, шарфом, рушником), краще вологою.
  • По можливості накритися ковдрою, простирадлом, цупкою тканиною, пальтом.
  • Діставшись до дверей, злегка торкнутися самих дверей і ручки, якщо вони не гарячі, то їх можна обережно відчинити.
  • Якщо немає можливості залишити приміщення, потрібно щільно закрити всі щілини у дверях: рушниками, ковдрою, білизною. Телефонувати за номером 101. Якщо такої можливості немає, поповзом дістатися до вікна, відчинити його і кликати на допомогу.





5 клас (І семестр)

І варіант

І. Початковий рівень (1-3 бали)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).

Обери одну правильну відповідь:  

1. Сфітлофори потрібні:

а) у світлий час доби;

б) у темний час доби;

в) постійно.

2. Щоб у ночі добре спалося, слід перед сном:

а) наїдатися;

б) переглядати фільм жахів;

в) провітрювати кімнату.

3. Стан організму, спричинений браком рухової активності (зниження інтенсивності, швидкості, напруженості роботи м’язів):

а) кінозофілія; 

б) гіпокінезія; 

в) гіподинамія.

4. Тимчасове зменшення функціональних можливостей організму, викликане інтенсивною або тривалою роботою:

а) лінь;

б) утома;

в) перевтома.

5. Режим дня потрібно виконувати, щоб:

а) похвалила вчителька;

б) похвалили батьки;

в) бути дисциплінованим й відповідальним.

6. Якщо пожежа - телефонуй:

а) 101;

б) 102;

в) 103.



ІІ. Середній рівень (4-6 балів)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання – 2 бали).

1. Вставити пропущені слова.

Емоції – це ________ почуття, миттєва реакція на певну ______ , людину або тварину.

2. Зобразити «Трикутник безпеки» учасників дорожнього середовища

 






ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бали).



1.  Вказати порядок дії при небезпечній ситуації – напад:

а) ________________________________________________________________

б) ________________________________________________________________

і т.д.

2. Продовжити фразу:

Співчуття - це здатність _______________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________  .



ІV. Високий рівень (10-12 балів)

(правильне розв’язання  завдання оцінюється в 3 бали).



Скласти алгоритм дій за будь-якої небезпеки.




ІІ варіант

І. Початковий рівень (1-3 бали)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).

Обери одну правильну відповідь:  

1. Звичайне положення тіла під час сидіння, стояння, ходіння:

а) сколіоз;

б) сутулість;

в) постава.

2. Найнебезпечніше місце для поїздки в автобусі – це:

а) сидіння в середній частині автобуса;

б) задній майданчик, проходи і виходи;

в) кабіна водія і передні сидіння.

3. Періодичний стан організму, що характеризують виключенням свідомості й зниженням здатності нервової системи відповідати на зовнішні подразники:

а) сп’яніння; 

б) сон; 

в) гіпноз.

4. Найкраще вчити уроки:

а) за письмовим столом; 

б) лежачи на дивані;

в) за обіднім столом, аби бути поряд з мамою.

5. Екстремальні види спорту - це:

а) катання на роликах, скейтах;

б) біг;

в) плавання.

6. Обери ознаку справжнього друга:

а) дружить тільки для власної вигоди;

б) змінює друзів як рукавички;

в) завжди готовий вислухати друга і допомогти.



ІІ. Середній рівень (4-6 балів)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання – 2 бали).

1. Вставити пропущені слова.

Багатосмугові дороги – це місце, де _______  рухаються по кількох ______ у різних ________ .

2. Заповни схему:

Скругленный прямоугольник: небезпеки бувають                                                                                                                            



 












ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бали).

1.     Визначити характерні ознаки перевтоми:

а) ________________________________________________________________

б) ________________________________________________________________

і т.д.

2. Продовжити фразу:

 Спілкування - це ____________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________.



ІV. Високий рівень (10-12 балів)

(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).

  

Скласти алгоритм дій, якщо ви розбили термометр.



6 клас (І семестр)

І варіант

І. Початковий рівень (1-3 бали)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).

Обери одну правильну відповідь:  

1. Неправильне харчування може призвести до:

а) харчового отруєння;

б) підвищення працездатності;

в) відчуття голоду.

2. Щоб забезпечити себе енергією, необхідною протягом дня в школі, потрібно:

а) наїдатися досхочу;

б) почати день із поживного сніданку;

в) завжди мати при собі чіпси.

3. При купівлі харчових продуктів необхідно уважно читати етикетку:

а) щоб дізнатися термін придатності;

б) щоб роздратувати продавця;

в) щоб розважатися у вільний час.

4. Дотримуватись правил особистої гігієни потрібно:

а) щоб похвалила мама;

б) щоб справити хороше враження на оточуючих;

в) для профілактики різних захворювань.

5. Вживання наркотиків призводить до:

а) полегшення при розвязуванні життєвих проблем;

б) поваги серед однолітків;

в) життя без інтересу, душевної пустоти.

6. Що допоможе вам мати здорову усмішку?

а) вживання алкоголю;

б) здорові зуби;

в) цікавий анекдот.



ІІ. Середній рівень (4-6 балів)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання – 2 бали).

1. Вставити пропущені слова.

Благополуччя - це ________ від цікавого та насиченого ______ життя.

2. Заповни схему:



 












ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бали).

1. Що, на Вашу думку, означає поняття «комерційна реклама»?  ________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________



2. Продовжити фразу:

Самооцінка це оцінювання, ___________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________  .



ІV. Високий рівень (10-12 балів)

(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).

Скласти алгоритм дій у разі прийняття рішення.



ІІ варіант

І. Початковий рівень (1-3 бали)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).

Обери одну правильну відповідь:  

1. Здоровю людини загрожує:

а) щоденне чищення зубів;

б) гарний настрій;

в) тютюнопаління.

2. Корисною звичкою є:

а) дотримання особистої гігієни;

б) вживання алкоголю з друзями;

в) надмірне споживання тістечок.

3. Неправильне харчування призводить до:

а) стану ейфорії; 

б) збільшення ризику серцево-судинних захворювань;

в) чудового самопочуття.

4. Засобами догляду за зубами є:

а) капронова нитка;

б) зубна паста;

в) гребінець.

5. Вживання психоактивних речовин:

а) може собі дозволити сильна й талановита людина;

б) руйнує особистість людини;

в) призводить до загартовування організму.

6. Самооцінка що відповідає реальності називається:

а) педантизм;

б) ентузіазм;

в) адекватною.



ІІ. Середній рівень (4-6 балів)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання – 2 бали).

1. Вставити пропущені слова.

Безпека – це брак _______  для твого життя, ______, благополуччя.

2. Заповни схему:



Скругленный прямоугольник: самооцінка                                                                                                                           



 














ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бали).

1. Що, на Вашу, думку означає поняття «соціальна реклама»? ___________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Продовжити фразу:

 Фізичне (тілесне) благополуччя – це ___________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________.



ІV. Високий рівень (10-12 балів)

(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).

   Скласти алгоритм дій надання першої допомоги в разі харчового отруєння.



 ВІДПОВІДІ ДО
ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ

5 клас (І семестр)

І варіант



І. Початковий рівень (1-3 бали)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).

Обери одну правильну відповідь:  

1. Сфітлофори потрібні:

а) у світлий час доби;

б) у темний час доби;

в) постійно.

2. Щоб у ночі добре спалося, слід перед сном:

а) наїдатися;

б) переглядати фільм жахів;

в) провітрювати кімнату.

3. Стан організму, спричинений браком рухової активності (зниження інтенсивності, швидкості, напруженості роботи м’язів):

а) кінозофілія; 

б) гіпокінезія; 

в) гіподинамія.

4. Тимчасове зменшення функціональних можливостей організму, викликане інтенсивною або тривалою роботою:

а) лінь;

б) утома;

в) перевтома.

5. Режим дня потрібно виконувати, щоб:

а) похвалила вчителька;

б) похвалили батьки;

в) бути дисциплінованим й відповідальним.

6. Якщо пожежа - телефонуй:

а) 101;

б) 102;

в) 103.



ІІ. Середній рівень (4-6 балів)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання – 2 бали).

1. Вставити пропущені слова.

Емоції – це тимчасове почуття, миттєва реакція на певну подію, людину або тварину.

 2.
Зобразити «Трикутник безпеки» учасників дорожнього середовища



                                                  дорога,транспорт  

 






                                  пішохід                        водій

ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бали).



2.  Вказати порядок дії при небезпечній ситуації – напад:

а) гукати перехожих; б) повідомити про небезпеку за телефоном 102; в) кричати «Пожежа!», аби привернути до себе увагу; г) телефонувати батькам, сусідам.

2. Продовжити фразу:

Співчуття - це здатність поставити себе на місце іншого, зрозуміти й відчути те, що й він.



ІV. Високий рівень (10-12 балів)

(правильне розв’язання  завдання оцінюється в 3 бали).



Скласти алгоритм дій за будь-якої небезпеки.

1)    Оцінити рівень небезпеки. Якщо ситуація загрожує життю – діяти негайно.

2)    Якщо загрози життю немає, спочатку заспокоїтися.

3)    Якщо можливо самому впоратися з ситуацією, потрібно скласти план дій і виконувати його.

4)    Якщо потрібна допомога, звертаємося до рятувальних служб, родичів, сусідів, випадкових перехожих.

5)    Стисло повідомити, що сталося.

6)    Надати першу допомогу собі чи потерпілому.

7)    Якщо допомога не надходить, не втрачаючи надії, чекаємо, що ситуація може зміниться на краще наступної миті. 




ІІ варіант

І. Початковий рівень (1-3 бали)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).

Обери одну правильну відповідь:  

1. Звичайне положення тіла під час сидіння, стояння, ходіння:

а) сколіоз;

б) сутулість;

в) постава.

2. Найнебезпечніше місце для поїздки в автобусі – це:

а) сидіння в середній частині автобуса;

б) задній майданчик, проходи і виходи;

в) кабіна водія і передні сидіння.

3. Періодичний стан організму, що характеризують виключенням свідомості й зниженням здатності нервової системи відповідати на зовнішні подразники:

а) сп’яніння; 

б) сон; 

в) гіпноз.

4. Найкраще вчити уроки:

а) за письмовим столом; 

б) лежачи на дивані;

в) за обіднім столом, аби бути поряд з мамою.

5. Екстремальні види спорту - це:

а) катання на роликах, скейтах;

б) біг;

в) плавання.

6. Обери ознаку справжнього друга:

а) дружить тільки для власної вигоди;

б) змінює друзів як рукавички;

в) завжди готовий вислухати друга і допомогти.



ІІ. Середній рівень (4-6 балів)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання – 2 бали).

1. Вставити пропущені слова.

Багатосмугові дороги – це місце, де транспорт рухається по кількох смугах у різних напрямах.

2. Заповни схему:

Скругленный прямоугольник: небезпеки бувають                                                                                                                            



Скругленный прямоугольник: антропогенні(з особистою участю людей)  (напад, пограбування тощо) Скругленный прямоугольник: техногенні (спровоковані науково-технічною діяльністю) (аварія на підприємстві, авіакатастрофа тощо)
 





ІІІ.
Достатній рівень (7-9 балів)

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бали).

2.     Визначити характерні ознаки перевтоми:

а) погіршення успішності; б) плаксивість; в) дратівливість; г) нервові смикання м’язів; д) погіршення апетиту; е) порушення сну; є) почуття страху;       і) істеричність.

2. Продовжити фразу:

 Спілкування - це обмін між людьми інформацією, думками, враженнями, емоціями.



ІV. Високий рівень (10-12 балів)

(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).

  

Скласти алгоритм дій, якщо ви розбили термометр.

1)    Відкрити навстіж усі вікна, вивести із кімнати дітей, захистивши органи дихання хоча б вологою марлевою пов’язкою.

2)    Великі краплинки ртуті зібрати спринцівкою і скласти в банку зі щільною кришкою, малі – пензликом на аркуш паперу й також у банку.

3)    Усі забруднені поверхні після очищення від ртуті обробити міцним розчином хлорного заліза (у гіршому випадку – хлорного вапна).

4)     Ізолювати заражене приміщення від інших, забезпечивши інтенсивне провітрювання.

5)    Про те, що сталось, негайно повідомити до органів місцевого контролю  та викликати по телефону спеціалізовану бригаду оперативно-рятувальної служби для проведення демеркуризації та утилізації зібраної ртуті.





Тестові завдання з «Основ здоров’я» для учнів 5-6 класів за ІІ семестр
5 клас
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Дитина має право на:
а) безкоштовне навчання;
б) безкоштовний обід;
в) безкоштовний планшет.
2. Люди, які порушують права інших:
а) правозахисник;
б) правопорушник;
в) сміливець.
3. Характерні риси справжнього друга:
а) має гарні іграшки; 
б) завжди готовий вислухати друга й допомогти; 
в) намовляє проти когось інших дітей.
4. Той, хто здійснює насилля:
а) спільник;
б) захисник;
в) агресор.
5. Для виявлення туберкульозу в дітей застосовують тест:
а) реакція Манту;
б) реакція Квінта;
в) реакція Авеля.
6. ВІЛ передається через:
а) обійми й дружні поцілунки;
б) спільне користування посудом;
в) потрапляння чужої крові у відкриту рану.
ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –        2 бали).
1. Встав пропущені слова.
Правопорушення – це протисуспільне ________ , яке спричиняє шкоду суспільству й ______ по закону.
2. Опиши типи поведінки, заповнивши схему
 






ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).

1.    Укажи характерні ознаки небезпечного місця для купання:
а) ________________________________________________________________
б) ________________________________________________________________
і т.д.
2. Продовж фразу:
   Евакуація – це ____________________________________________________               _______________________________________________________________________________

ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання  завдання оцінюється в 3 бали).
Склади алгоритм дій, як не постраждати в натовпі.

ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Щасливому сімейному життю сприяє:
а) загальна дратівливість;
б) терплячість;
в) гарний апетит.
2. Той, хто стає на захист жертви:
а) спільник;
б) спостерігач;
в) захисник.
3. Могутня зброя проти збудників туберкульозу:
а) поради лікаря; 
б) вживання алкоголю; 
в) імунітет.
4. ВІЛ не передається через:
а) дружбу і спілкування; 
б) татуювання;
в) використання нестерильного інструменту.
5. При виклику пожежної команди потрібно повідомити:
а) про свої оцінки в школі;
б) адресу об’єкта, де виникла пожежа;
в) про свої плани на майбутнє.
6. У разі пропозиції від незнайомця покататися на автомобілі, слід:
а) сідати лише в Мерседес;
б) сідати лише в Лексус;
в) не погоджуватись на таку пропозицію.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –         2 бали).
1. Встав пропущені слова.
   Закон – це _______  акт (документ), який прийнятий ______ органом державної влади за Конституцією.
2.      Опиши типи поведінки, заповнивши схему:

Положення тіла:
 

Як дійова особа:
 
Скругленный прямоугольник:  ПАСИВНА                                                                                                                            

Слова:
 
 








ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
1.      Укажи характерні ознаки безпечного місця для купання:
а) ________________________________________________________________
б) ________________________________________________________________
і т.д.
2. Продовж фразу:
 Паніка – це _________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________.

ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
  
Склади алгоритм дій у ситуації, коли нападають собаки.

6 клас (ІІ семестр)
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Велосипеди мають бути обладнані:
а) звуковим сигналом та світловідбивачами;
б) звуковим сигналом та питною водою;
в) питною водою та світловідбивачами.
2. Під час пожежі в транспорті необхідно:
а) голосно кричати «мамо!»;
б) швидко і без паніки вийти із салону;
в) сховатися під сидінням і чекати на допомогу.
3. Невербальне спілкування це:
а) спілкування поглядом, мімікою, знаками;
б) спілкування на підвищених тонах;
в) спілкування із використанням ненормативної лексики.
4. Якщо Ви стали свідком ДТП, в якій є потерпілі, потрібно:
а) зателефонувати друзям, щоб прийшли подивитись на понівечені автівки;
б) зателефонувати в страхову компанію;
в) викликати швидку допомогу, зателефонувавши за номером 103.
5. Якщо Ви почули сирени і переривчасті гудки, потрібно:
а) увімкнути гучно музику, щоб сирени не заважали;
б) негайно ввімкнути приймач радіотрансляційної мережі або телевізор й уважно слухати інформацію про небезпеку та порядок дій;
в) не нервувати та не звертати увагу на тимчасові незручності.
6. Отруєння побутовим газом у будинку може виникнути в результаті:
а) повного згорання газу;
б) неповного згорання газу;
в) пропускання газу.
ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –         2 бали).
1. Встав пропущені слова.
Конфлікт – це зіткнення протилежних __________, поглядів, прагнень; серйозна  ________, гостра суперечка, що призводить до __________ або боротьби.

2. Заповни схему:
Скругленный прямоугольник: ВИДИ  НАСИЛЛЯ
 









ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
1. Що, на Вашу думку, означає поняття «конструктивний конфлікт»?  ____
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Що, на Вашу думку, означає поняття «термічна (теплова) дія струму»?
Термічна (теплова) дія струму це ____________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________  .
ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
Склади алгоритм дій у разі займання одягу на людині.
ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли:
а) 14-річного віку;
б) 16-річного віку;
в) 18-річного віку.
2. Під час пожежі у транспорті, вибравшись із салону, потрібно:
а) підійти якомога ближче до місця пожежі, аби не пропустити чогось цікавого;
б) відійти подалі від транспортного засобу;
в) швидше покликати друзів, щоб подивились на пожежу.
3. Вербальне спілкування це:
а) спілкування за допомогою слів; 
б) спілкування з вербовим прутиком;
в) спілкування мовою жестів.
4. Вибух у житловому будинку може статися через:
а) зіпсовану систему водопостачання;
б) порушення правил особистої гігієни;
в) витікання побутового газу.
5. При потраплянні хімічної речовини в очі потрібно:
а) промити очі водою;
б) випити велику кількість теплої води;
в) протерти очі чистою серветкою.
6. До засобів пожежогасіння відносяться:
а) вогнегасник, ящик з піском, бочка з водою;
б) вогнегасник, ящик з картоплею, бочка з медом;
в) вогнегасник, порожній ящик, бочка з оливковою олією.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –         2 бали).
1. Встав пропущені слова.
Інцидент – це дія або __________  дій учасників конфлікту, що провокують різке ________ суперечності й початок боротьби між _________ конфлікту.
2. Заповни схему:
Скругленный прямоугольник: причини пожежі у будинку                                                                                                                           
 








ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
1. Що, на Вашу думку, означає поняття «неконструктивний конфлікт»? __
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Що, на Вашу думку, означає поняття «біологічна дія струму»?
 Біологічна дія струму – це _____________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
   Склади алгоритм дій у разі виявлення запаху газу в будинку.

ВІДПОВІДІ ДО ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
5 клас (ІІ семестр)
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Дитина має право на:
а) безкоштовне навчання;
б) безкоштовний обід;
в) безкоштовний планшет.
2. Люди, які порушують права інших:
а) правозахисник;
б) правопорушник;
в) сміливець.
3. Характерні риси справжнього друга:
а) має гарні іграшки; 
б) завжди готовий вислухати друга й допомогти; 
в) намовляє проти когось інших дітей.
4. Той, хто здійснює насилля:
а) спільник;
б) захисник;
в) агресор.
5. Для виявлення туберкульозу у дітей застосовують тест:
а) реакція Манту;
б) реакція Квінта;
в) реакція Авеля.
6. ВІЛ передається через:
а) обійми й дружні поцілунки;
б) спільне користування посудом;
в) потрапляння чужої крові у відкриту рану.
ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –        2 бали).
1. Встав пропущені слова.
Правопорушення – це протисуспільне діяння, яке спричиняє шкоду суспільству й  карається  по закону.
2. Опиши типи поведінки, заповнивши схему
 





ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).

1.    Укажи характерні ознаки небезпечного місця для купання:
а) встановлено знак «купатися заборонено»;
б) розлитий бензин, бите скло, інше побутове сміття;
в) тваринницька ферма, вигін для випасання худоби;
г) корчі у воді;
д) міст, причал, інші гідротехнічні споруди;
е) обривистий берег, стрімка течія;
є) замулене дно, зарості очерету;
і) брудна вода;
і т.д.
2. Продовж фразу:
   Евакуація – це організований вихід людей із небезпечного місця___________  ________________________________________________________________________.
ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання  завдання оцінюється в 3 бали).
Склади алгоритм дій, як не постраждати в натовпі.
1.      Уникати натовпу і стовпотворіння.
2.      Рухаючись у суцільному натовпі, не напирати на тих, хто йде попереду.
3.      Старатися уникати затору, а головне тих місць, де просування обмежують гострі кути, перила, скляні вітрини.
4.      При падінні потрібно спробувати підвестися, а коли це не вдається, згрупуватися і захищати голову руками.
5.     Якщо на концерті, футбольному матчі тощо є багато нетверезих або сильно збуджених глядачів, потрібно вийти раніше закінчення видовища або значно пізніше.
ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Щасливому сімейному життю сприяє:
а) загальна дратівливість;
б) терплячість;
в) гарний апетит.
2. Той, хто стає на захист жертви:
а) спільник;
б) спостерігач;
в) захисник.
3. Могутня зброя проти збудників туберкульозу:
а) поради лікаря; 
б) вживання алкоголю; 
в) імунітет.
4. ВІЛ не передається через:
а) дружбу і спілкування; 
б) татуювання;
в) використання нестерильного інструменту.
5. При виклику пожежної команди потрібно повідомити:
а) про свої оцінки в школі;
б) адресу об’єкта, де виникла пожежа;
в) про свої плани на майбутнє.
6. У разі пропозиції від незнайомця покататися на автомобілі, слід:
а) сідати лише в Мерседес;
б) сідати лише в Лексус;
в) не погоджуватись на таку пропозицію.
ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –        2 бали).
1. Встав пропущені слова.
   Закон – це  нормативний  акт (документ), який прийнятий  вищим  органом державної влади за Конституцією.
2.      Опиши типи поведінки, заповнивши схему:


Як дійова особа: душевний біль, почуття невдоволення собою
 

Положення тіла: плечі опущені
 
Скругленный прямоугольник:  ПАСИВНА                                                                                                                            

Слова: виправдовується, вибачається
 
 







ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
1.      Укажи характерні ознаки безпечного місця для купання:
а) чистий берег (пісок, галька);
б) чиста вода;
в) рятувальна служба;
г) буйки, що обмежують акваторію для купання;
д) тепла вода;
е) місце для купання добре відоме;
є) течія помірна або відсутня;
і т.д.
2. Продовж фразу:
 Паніка – це стан, коли люди втрачають контроль над собою та своїми діями__ ________________________________________________________________________

ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
  
Склади алгоритм дій при нападі собак.
1.      Уникати тих місць, де можлива зустріч із собаками.
2.      До собаки, який нападає, повернутися обличчям, стати в захисну позу або кинутись назустріч.
3.      Спокійно відступати спиною до укриття, домівки, паркану, захищаючись підручними засобами, гукати на допомогу.
4.      Різко та жорстоко бити собаку в її слабкі місця (ніс, верхня щелепа, живіт, пах).
5.      Використовувати підручні засоби (сумка, парасолька, камінь, палка, арматура і т.д.).
6.      Для відволікання уваги використовувати піджак, шапку, плащ і т.д.

6 клас (ІІ семестр)
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Велосипеди мають бути обладнані:
а) звуковим сигналом та світловідбивачами;
б) звуковим сигналом та питною водою;
в) питною водою та світловідбивачами.
2. Під час пожежі в транспорті необхідно:
а) голосно кричати «мамо!»;
б) швидко і без паніки вийти із салону;
в) сховатися під сидінням і чекати на допомогу.
3. Невербальне спілкування це:
а) спілкування поглядом, мімікою, знаками;
б) спілкування на підвищених тонах;
в) спілкування із використанням ненормативної лексики.
4. Якщо Ви стали свідком ДТП, в якій є потерпілі, потрібно:
а) зателефонувати друзям, щоб прийшли подивитись на понівечені автівки;
б) зателефонувати в страхову компанію;
в) викликати швидку допомогу зателефонувавши за номером 103.
5. Якщо Ви почули сирени і переривчасті гудки, потрібно:
а) ввімкнути гучно музику, щоб сирени не заважали;
б) негайно ввімкнути приймач радіотрансляційної мережі або телевізор й уважно слухати інформацію про небезпеку та порядок дій;
в) не нервувати та не звертати увагу на тимчасові незручності.
6. Отруєння побутовим газом у будинку може виникнути у результаті:
а) повного згорання газу;
б) неповного згорання газу;
в) пропускання газу.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –         2 бали).
1. Встав пропущені слова.
Конфлікт – це зіткнення протилежних інтересів, поглядів, прагнень; серйозна  розбіжність, гостра суперечка, що призводить до протистояння або боротьби.
2. Заповни схему:
Скругленный прямоугольник: ВИДИ  НАСИЛЛЯ
 





ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
1. Що, на Вашу думку, означає поняття «конструктивний конфлікт»?   Конструктивний конфлікт – це творчий конфлікт, коли учасники конфлікту не ображають один одного, використовують розумні аргументи, не розривають ділових стосунків. Такий конфлікт допомагає знайти вихід, закінчується завжди результатом, що задовольняє всіх.
2. Що, на Вашу думку, означає поняття «термічна (теплова) дія струму»?
Термічна (теплова) дія струму це дія, яка зумовлює опіки окремих ділянок тіла, нагрівання кровоносних судин, нервів, серця та інших органів, що знаходяться на шляху проходження струму. Це може викликати в них значні функціональні розлади. Опіки можуть бути внутрішні і зовнішні. Електрохімічна дія струму спричиняє розкладання органічних рідин, у тому числі й крові, що супроводжується значними змінами їх фізико-хімічного складу.
ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
Склади алгоритм дій у разі займання одягу на людині.
1. Зупинити людину, не давати їй бігти.
2. Допомогти швидко скинути одяг (можна загасити його водою або снігом).
3. Якщо є необхідність – накинути на людину ковдру, пальто тощо.
4. Для уникнення задух продуктами згорання залишати голову потерпілого відкритою.
5. Викликати «швидку допомогу».
6. Надати долікарську допомогу.

ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:  
1. Рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли:
а) 14-річного віку;
б) 16-річного віку;
в) 18-річного віку.
2. Під час пожежі у транспорті, вибравшись із салону, потрібно:
а) підійти якомога ближче до місця пожежі, аби не пропустити чогось цікавого;
б) відійти подалі від транспортного засобу;
в) швидше покликати друзів, щоб подивились на пожежу.
3. Вербальне спілкування це:
а) спілкування за допомогою слів; 
б) спілкування з вербовим прутиком;
в) спілкування мовою жестів.
4. Вибух у житловому будинку може статися через:
а) зіпсовану систему водопостачання;
б) порушення правил особистої гігієни;
в) витікання побутового газу.
5. При потраплянні хімічної речовини в очі потрібно:
а) промити очі водою;
б) випити велику кількість теплої води;
в) протерти очі чистою серветкою.
6. До засобів пожежогасіння відносяться:
а) вогнегасник, ящик з піском, бочка з водою;
б) вогнегасник, ящик з картоплею, бочка з медом;
в) вогнегасник, порожній ящик, бочка з оливковою олією.
ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання оцінюється: 1-ше завдання – 1 бал,  2-ге завдання –        2 бали).
1. Встав пропущені слова.
Інцидент – це дія або сукупність дій учасників конфлікту, що провокують різке загострення суперечності й початок боротьби між сторонами конфлікту.
2. Заповни схему:
Скругленный прямоугольник: порушення правил зберігання і використання горючих  і легкозаймистих речовинСкругленный прямоугольник: необережне поводження з вогнемСкругленный прямоугольник: причини пожежі у будинку                                                                                                                           
Скругленный прямоугольник: порушення правил безпеки під час користування побутовими й нагрівальними приладами
Скругленный прямоугольник: витікання побутового газу
Скругленный прямоугольник: необережне поводження з піротехнічними виробами
 








ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бали).
1. Що, на Вашу думку, означає поняття «неконструктивний конфлікт»? Неконструктивний конфлікт – це руйнівний конфлікт, коли одна зі сторін принижує іншу та вдається до засуджуваних методів боротьби. Такий конфлікт виникає у разі «тиску» одного з його учасників на інших, застосування погроз, сили. Цей шлях розв’язання будь-якої ситуації інколи руйнує навіть те, що вже є.
2. Що, на Вашу думку, означає поняття «біологічна дія струму»?
 Біологічна дія струму – це подразнення і збудження живої тканини, а також порушення внутрішніх біоелектричних процесів, що відбуваються в організмі й безпосередньо пов’язані з його життєвими функціями. Це може супроводжуватися невимушеним, судомним скороченням м’язів у тому числі м’язів серця та легень. При цьому порушується кровообіг і робота органів дихання, можливе повне припинення їх діяльності.
ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
   Склади алгоритм дій у разі виявлення запаху газу в будинку.
1. Уникати всіляких дій, які можуть викликати появу іскри.
2. Закрутити крани перед газовими приладами та на приладах, що є при газобалонному устаткуванні – вентиль на балоні та крани на плиті.
3. Відчинити вікна і двері, створивши протяг для провітрювання приміщення.
4. Не допускати в приміщенні відкритого вогню, не вмикати й не вимикати електроприлади та освітлення.
5. Повідомити про витікання газу за телефоном 104, залишити приміщення.

Тести 7 клас І семестр 2 варіант

Контрольна робота
Основи здоров’я 7 клас
Варіант  ІІ
                  І рівень
1. Від чого найбільше залежить наше здоров’я.
     А) Від стану довкілля;  Б) Від рівня медичного обслуговування;
     В) Від способу життя;  Г) Від спадкових даних; 
2.  Вкажіть, які життєві навички сприяють фізичному та соціальному здоров’ю:
     А) навички рухової активності, навички співчуття, санітарно-гігієнічні навички;  
     Б) Навички раціонального харчування, навички ефективного спілкування, навички прийняття рішення;
     В) Навички самоконтролю, навички розв’язування конфліктів, навички співпраці та роботи в команді; 
3.  Вкажіть чинник, який не сприяє здоровому способу життя:
     А) Правильне харчування;  Б) Загартовування;
     В) Особиста гігієна;  Г) Гіподинамія; 
4.  Вкажіть, з якого віку дозволено перевезення дітей на передньому сидінні автомобіля:
     А) - з 12 років;    Б) - з 16 років;    В) - з 18 років; 
5.  Вкажіть, що таке адаптація:
     А) властивість організму виробляти спеціальні речовини захисту (антитіла) проти різних чужорідних чинників; 
      Б) це властивість організму пристосуватися до різних умов існування.
6.  Вкажіть, коли можливе отруєння чадним газом:
      А) при закритті заслінки печі після повного згоряння палива і охолодження попелу; 
      Б) за наявності тяги в димоході або вентиляційному отворі;
      В) у зачиненому гаражі при працюючому двигуні автомобіля; 
                 ІІ рівень
7.     Дайте визначення терміну:
      Хвороба – це ……….
8.  Про що йдеться в описі?
     «Сигнал тривоги, «крик» хворого органу про допомогу. Він виникає в наслідок подразнення рецепторів. При ньому збільшується виділення біологічно активних речовин…»?
9. Що зображено на малюнку?          
                 ІІІ рівень
10. Що впливає на зріст людини?
11. Поставте у правильний стовпчик цифри
Корисні продукти
Шкідливі продукти


       1) Молоко; 2) Копчена риба; 3) Желе; 4) Гречана каша;    
       5) Сир; 6) Чіпси; 7) Борщ; 8) Суп; 9) «Кока-кола»; 10) Варене м'ясо; 11) Фруктовий сік; 12)Цукерки; 13) Горіхи; 14) Смажена картопля;

                      ІV рівень
12. Що необхідно робити, щоб мати здорову шкіру?


Додаток
до листа КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського»
26.11.2015695/18-09
7 клас (І семестр)
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:   
1. Чинники ризику, пов’язані зі способом життя:
а) раціональне харчування;
б) недостатня фізична активність;
в) дотримання режиму дня.
2. Найбезпечніше місце в автомобілі:
а) у водія на руках;
б) на передньому сидінні біля водія;
в) позаду водія.
3. Верхній шар шкіри:
а) епідерміс;  
б) фолікул;  
в) грибок.
4. Навчання в середніх класах збігається з:
а) юнацьким віком;
б) підлітковим віком;
в) дошкільним віком.
5. Під час користування засобами побутової хімії необхідно керуватися:
а) інструкціями виробника;
б) порадами друзів;
в) особистим досвідом.
6. Які справи можна назвати «крадіями часу»:
а) допомога батькам;
б) рухливі ігри;
в) тривалі розмови по телефону.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал).
Уставити пропущені слова.
1. Чинники ризику – це чинники, які _________ впливають на здоров’я і можуть його ___________.
2. Хвороба – це порушення _______________ організму внаслідок дії ________ ураження.
3. Біологічне дозрівання – сукупність _____, що відбуваються в організмі _______, який перетворюється на _________.


ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).

  1. Указати порядок дій у випадку, якщо ти став свідком дорожньо-транспортної пригоди:
а) ______________________________________________________________;
б) ______________________________________________________________;
і т.д.
  1. Опиши типи шкіри, заповнивши схему:

                                                                                                                            







ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання  завдання оцінюється в 3 бали).

Описати основні правила користування побутовими газовими прилада
ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:   
1. Чинники ризику природного середовища:
а) сонячна активність;
б) активність товаришів;
в) активне забруднення ґрунту.
2. Перевозити маленьких дітей слід:
а) на руках у водія;
б) у багажнику автомобіля;
в) у спеціальному автомобільному кріслі.
3. Нижній шар шкіри:
а) підшкірний шар;  
б) дерма;  
в) сальна залоза.
4. Підлітками називають дітей віком:
а) від 11 до 18 років;  
б) від 15 до 19 років;
в) від 7 до 10 років.
5. Якомога більше перебувати на свіжому повітрі потрібно тому, що:
а) можна дізнатися багато нового про себе;
б) на вулиці багато друзів, з якими можна погратися;
в) це корисно для зміцнення здоров’я та загартування організму.
6. Для того, щоб «подружитися» з навчальним предметом, потрібно:
а) постійно носити з собою підручник із цього предмета;
б) класти під подушку на ніч підручник;
в) цікавитися предметом, аж доки він зацікавить тебе.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал).
Уставити пропущені слова.
1. Звичка – це спосіб ____________, не замислюючись, що, як і чому ти ______.
2. Життєві навички – це уміння, що ____________ людині адаптуватися у сучасному світі і _______ труднощі щоденного життя.
3. Імунна система – сукупність ________, тканин, клітин, які розпізнають і ______________ хвороботворні _______.

ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
  1. Указати три стадії пожежі:
а) _______________________________________________________________;
б) _______________________________________________________________;
в) _______________________________________________________________.
2. Описати види дорожньо-транспортних пригод, заповнивши схему:


                                                                              











ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
  
Описати основні правила користування засобами побутової хімії.




ВІДПОВІДІ ДО ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ

7 клас (І семестр)
І варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:   
1. Чинники ризику, пов’язані зі способом життя:
а) раціональне харчування;
б) недостатня фізична активність;
в) дотримання режиму дня.
2. Найбезпечніше місце в автомобілі:
а) у водія на руках;
б) на передньому сидінні біля водія;
в) позаду водія.
3. Верхній шар шкіри:
а) епідерміс;  
б) фолікул;  
в) грибок.
4. Навчання в середніх класах збігається з:
а) юнацьким віком;
б) підлітковим віком;
в) дошкільним віком.
5. Під час користування засобами побутової хімії необхідно керуватися:
а) інструкціями виробника;
б) порадами друзів;
в) особистим досвідом.
6. Які справи можна назвати «крадіями часу»:
а) допомога батькам;
б) рухливі ігри;
в) тривалі розмови по телефону.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал).
Уставити пропущені слова.
1. Чинники ризику – це чинники, які негативно впливають на здоров’я і можуть його зруйнувати.
2. Хвороба – це порушення життєдіяльності організму внаслідок дії факторів ураження.
3. Біологічне дозрівання – сукупність змін, що відбуваються в організмі дитини, який перетворюється на дорослий.


ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).

  1. Указати порядок дій у випадку, якщо ти став свідком дорожньо-транспортної пригоди:
а) викликати «швидку допомогу» і повідомити у відділення міліції про ДТП та кількість потерпілих;
б) позначити місце аварії спеціальним знаком, а за його відсутності – будь-якими предметами, наприклад гілками;
в) звернутися по допомогу до водіїв інших транспортних засобів;
г) за вказівкою дорослих надати потерпілому необхідну допомогу;
д) коли приїдуть рятувальники, допомогти їм з’ясувати всі обставини ДТП.
  1. Опиши типи шкіри, заповнивши схему:

                                                                                                                            







ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання  завдання оцінюється в 3 бали).

Описати основні правила користування побутовими газовими приладами.

  • Забороняється користуватися несправними газовими приладами чи використовувати їх не за призначенням.
  • Не можна залишати без нагляду працюючі газові прилади, бо на випадок затухання одного з пальників в приміщення починає надходити газ, він накопичується та, змішуючись із повітрям, утворює вибухонебезпечну суміш. Необхідно стежити, щоб рідина, що кипить, не залила вогонь пальника, протяг не загасив полум’я.
  • Якщо газ потрапив у повітря приміщення, негайно слід закрутити кран подачі газу і провітрити приміщення.
  • Категорично забороняється сушити білизну чи волосся над плитою із запаленими пальниками.
  • Не можна розміщувати біля газової плити речовини, що можуть легко займатися: папір, тканини тощо.



ІІ варіант
І. Початковий рівень (1-3 бали)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала).
Обери одну правильну відповідь:   
1. Чинники ризику природного середовища:
а) сонячна активність;
б) активність товаришів;
в) активне забруднення ґрунту.
2. Перевозити маленьких дітей слід:
а) на руках у водія;
б) у багажнику автомобіля;
в) у спеціальному автомобільному кріслі.
3. Нижній шар шкіри:
а) підшкірний шар;  
б) дерма;  
в) сальна залоза.
4. Підлітками називають дітей віком:
а) від 11 до 18 років;  
б) від 15 до 19 років;
в) від 7 до 10 років.
5. Якомога більше перебувати на свіжому повітрі потрібно тому, що:
а) можна дізнатися багато нового про себе;
б) на вулиці багато друзів, з якими можна погратися;
в) це корисно для зміцнення здоров’я та загартування організму.
6. Для того, щоб «подружитися» з навчальним предметом, потрібно:
а) постійно носити з собою підручник із цього предмета;
б) класти під подушку на ніч підручник;
в) цікавитися предметом, аж доки він зацікавить тебе.

ІІ. Середній рівень (4-6 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал).
Уставити пропущені слова.
1. Звичка – це спосіб поводитися, не замислюючись, що, як і чому ти робиш.
2. Життєві навички – це уміння, що допомагають людині адаптуватися у сучасному світі і долати труднощі щоденного життя.
3. Імунна система – сукупність органів, тканин, клітин, які розпізнають і нейтралізують хвороботворні чинники.

ІІІ. Достатній рівень (7-9 балів)
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1,5 бала).
  1. Указати три стадії пожежі:
а) початкова – триває 15-30 хвилин;
б) основна – пожежа швидко поширюється, загасити її дуже важко;
в) стадія закінчення – вогонь згасає в міру догоряння матеріалів.
2. Описати види дорожньо-транспортних пригод, заповнивши схему:


                                                                              










ІV. Високий рівень (10-12 балів)
(правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали).
  
Описати основні правила користування засобами побутової хімії.


  • При виборі очищувальних засобів віддавайте перевагу засобам з більш простим складом, без барвників та ароматизаторів.
  • Користуйтеся найбільш щадними засобами для миття посуду або для ручного прання (наприклад, з позначкою "для чутливої шкіри").
  • Обов'язково звертайте увагу на те, що написано на етикетці та в інструкції, яка додається до засобів для чищення.
  • Зберігайте засоби побутової хімії в добре закритих ємностях і в приміщенні, де мешканці будинку бувають найрідше.
  • Бережіть шкіру від прямого контакту з агресивними речовинами, використовуючи господарські рукавички і захисні креми.
  • Обмежте використання побутової хімії та косметичних засобів у аерозольних балончиках під тиском.
  • Обов'язково ретельно споліскуйте або змивайте засоби побутової хімії, щоб не контактувати із залишками активних речовин на предметах.
  • При алергічних, дерматологічних захворюваннях або просто проблемній шкірі, а також для маленьких дітей використовуйте гіпоалергенні засоби особистої гігієни та побутову хімію.
  • При використанні та зберіганні засобів побутової хімії необхідно знати, що рідкі речовини в разі необхідності слід переливати, обов'язково користуючись лійкою, а пересипати сипучі - ложкою. 




Немає коментарів:

Дописати коментар

"Використання ідей В.О. Сухомлинського у формуванні здоров’язберігаючих компетентностей школярів"

"Використання ідей В.О. Сухомлинського у формуванні здоров’язберігаючих компетентностей школярів"